Jouw mening telt!

PREM geboortezorg

Landelijk is afgesproken dat organisaties die geboortezorg leveren, ervaringen van cliënten meten. Alle geboortezorg organisaties gebruiken hiervoor dezelfde vragenlijst, namelijk de PREM Geboortezorg, die ze samen hebben ontwikkeld. Hiervoor wordt na jouw bevalling een vragenlijst naar jouw e-mailadres gestuurd.

Elke kraamvrouw, die een levensvatbare baby heeft gekregen, krijgt deze vragenlijst aangeboden. Het is een korte vragenlijst met 14 vragen over wat belangrijk is voor u als kraamvrouw en zinvol voor de zorgverlener. We stellen vragen over de ervaringen met de zorg, voor elk van de organisaties waarvan door u zorg is ontvangen: de verloskundigenpraktijk, het ziekenhuis en de kraamzorgorganisatie. U beantwoordt de vragen op een eenvoudige 10 puntschaal met smileys. Tot slot vragen we naar verbeterpunten en complimenten. Daarnaast bevat de vragenlijst een aantal achtergrondvragen zoals geslacht, leeftijd, plaats van bevallig etc.

Hoe werkt het meten van cliëntervaringen met de PREM geboortezorg?

De verloskundige informeert je over de PREM en dat jouw e-mailadres hiervoor wordt gebruikt. Je kunt dit weigeren. Dan wordt je niet uitgenodigd om de vragenlijst in te vullen.  Je ontvangt vervolgens automatisch een e-mail met uitleg en een link naar de PREM vragenlijst. Deze mail ontvang je tussen de 2 en 8 weken na de bevalling. 

Wat gebeurt er met de resultaten?

De ingevulde PREM vragenlijsten worden door verschillende partijen gebruikt:  

  • De organisaties van wie jij zorg hebt ontvangen, ontvangen de landelijke uitkomsten en de uitkomsten van hun eigen metingen. Deze data zijn altijd naamloos. Met deze uitkomsten kunnen zij de kwaliteit van de geboortezorg verbeteren. Door het invullen van de PREM vragenlijst help jij mee om kwaliteit van de zorg te verbeteren.
  • Alle ingevulde PREM vragenlijsten worden op een veilige manier verzameld door een onafhankelijk onderzoeksbureau (Perined). Zij deelt de naamloze  uitkomsten met verschillende landelijke partijen, zodat zij de kwaliteit van hun zorg kunnen verbeteren. De naamloze gegevens komen ook in een landelijke openbare database. De antwoorden op de open vragen worden niet gedeeld met de landelijke openbare database.

Persoonlijke feedback

Wil je persoonlijk iets aan ons terugkoppelen? Dat kan altijd. Op basis van onder andere jouw informatie passen wij regelmatig onderdelen van de zorg aan. Deze feedback kan je naar ons mailen: info@verloskundigenutrechtwest.nl

Ben je tevreden over onze zorg en wil je anderen inspireren met jouw ervaring? Dan help je ons door het schrijven van een review:
– Google Locatie Lombok Locatie Kanaleneiland
– Zorgkaart Nederland Locatie Lombok Locatie Kanaleneiland

Meer weten?
Check: PREM Geboortezorg